انواع منگنه کوب و کاربردآنها

انواع منگنه کوب و کاربردآنها

انواع منگنه کوب

  • منگنه کوب دستی
  • منگنه کوب بادی
  • منگنه کوب برقی     

 

 منگنه کوب دستی

کار با این نوع منگنه کوب به قدرت بدنی نیاز دارد. منگنه‌کوب دستی ارزان بوده و برای کارهای خانگی استفاده می‌شود. کار با این نوع منگنه بسیار ساده بوده و تنها با فشار دادن دسته منگنه می‌توان از آن استفاده کرد. از انواع منگنه‌کوب دستی می‌توان به منگنه چند منظوره، منگنه چکشی ، منگنه کارتن و منگنه نصب کابل و سیم اشاره کرد. در این نوع منگنه کوب تمامی کارها با فیزیک بدنی انجام می‌­شود. منگنه‌کوب دستی به خاطر قدرت تقریبا محدودی که یک فنر دارد.

 

منگنه کوب بادی

مکانیزم عملکرد منگنه کوب بادی با استفاده از هوای فشرده است. هوای فشرده از کمپرسور با استفاده از شلنگ وارد منگنه کوب شده و نیروی لازم برای منگنه کوبی را فراهم می‌کند. قدرت و کاربرد منگنه کوب بادی در مقایسه با انواع دیگر بسیار بیشتر بوده و در کار نجاری بیشتر از این نوع منگنه استفاده می‌شود. نیرو و فشار منگنه کوب به قدری بالا است که یک سوزن ۸ میلی متری را در کسری از ثانیه به راحتی در چوب نرم وارد می‌کند. تولیدکنندگان مبلمان، نصابان کفپوش و برق‌کاران از این وسیله برای پروژه‌های خود استفاده می‌کنند. سوزن و میخ این دستگاه به‌صورت به‌هم پیوسته و خشابی هستند تا در زمان صرفه‌جویی شود. از جمله مزایای منگنه کوب بادی وزن کم، طول عمر بالا و دارا بودن سیستم ایمنی برای جلوگیری از شلیک اشتباه سوزن منگنه است.

منگنه کوب برقی

منگنه کوب برقی با قدرت بیشتری نسبت به دستی سوزن منگنه را می‌کوبد اما سرعت کمتری نسبت به بادی دارد. ضمن اینکه در برخی مدل‌ها قدرت کوبش آن با کمک ولوم روی دستگاه قابل تغییر است و می‌توان شدت ضربه را کم و زیاد کرد. از منگنه کوب برقی برای کارهایی نیازمند قدرت کوبش بیشتر اما نه چندان سریع استفاده می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه استفاده از منگنه کوب برقی را بررسی کنیم.

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.